November 4, 2010

Čo som sa dnes naučila.

Mám rada také dni. Ako dnes.
Keď sa ráno zobudím. S čistou mysľou. Kuknem na mobil, prijatá správa.
Mám rada také správy. Ako dnes. Od ľudí, ktorých zbožňujem.

Ráno trochu po dánsky poštebotať. Zasnákovať. Zaspievať si. Vypiť kávu. Deň sa rozbieha.
Danish society lesson. Úvod do dánskej histórie po II. svetovej. My give up country.
Cesta do EÚ. 4 dánske opt outs. Prečo tak ľúbia dánsku korunu. Prečo tak neveria Bruselu.
Plus diskusia o interupciách. Čím ďalej tým viac žien ich podstupuje. Ľudia sú nezodpovední.
Interupcie sú legálne. A zadarmo! V Dánsku.

International politics lesson: ďalšia role play. Vymyslený konflikt v africkej krajine. 4 svetové veľmoci. Vedú negotiations. A rozpútavajú tretiu svetovú. Lebo, veď je to len hra.. Svetovým veľmociam nejde o mier, nejde o stabilitu. Ide im o moc, o peniaze, o zdroje surovín. Vždy to tak bolo, vždy to tak bude. Obama a Hillary zlyhali, afričankov dobili Číňania. Je ťažké sa na tento typ hry pozerať z právnického hľadiska, nie všetky obvyklé procedúry v rámci OSN sme dodržiavali. Ale naučili sme sa veľa. Ako to vo svete medzinárodných konfliktov chodí. Či sme schopní vyjednávať. Na vlastnej koži.

Záver dňa. Zaskákala som si švihadlo. V obývačke u Myzi, učiteľky dánčiny. Večer sme u nej piekli jablkový koláč. Môj obľúbený. Ach, tá vôňa :) Ale podľa maďarského receptu. A ešte sme kukali Kukana. Eduarda Kukana. Na albánskom televíznom kanáli. V správach. Slovenský politik ako šéf delegácie Európskej únie pre vzťahy s Albánskom. Bol drsný. A potom tá správa o Radičovej. Keby to nebol Glamour, ale nejaký seriózny časopis, bolo by to ešte famóznejšie. Ok, lepšie ako nič. Gender sa vo mne nezaprie :)

Veľa som sa dnes naučila.
To, čo sa učím celý čas. Balancekunst. Vnímať. Vstrebávať. Hodnotiť. Utvárať si názor.
Teším sa, čo príde.

Dobrú noc :)